Inget blodtryck

Igår stod det mycket på schemat, men en sak uteblev. Jag hade tid hos barnmorskan 13.15 för en extrakoll på mitt blodtryck. Jag var vid barnmorskemottagningen redan 12.45 för att kunna sitta ned och ta det lugnt en stund innan så att blodtrycket hann gå tillbaks till viloläge. Klockan blev kvart över ett, klockan blev halv två- och ingen ropade upp mig. Jag började bli stressad eftersom att min sambo gått tidigare från jobbet då vi skulle på första föräldrautbildningen klockan två. Klockan blev tio i två och ingen hade fortfarande ropat upp mig, det fanns inte ens en enda personal så långt ögat kunde nå. Så jag fick lov att gå därifrån för att stressa till föräldrautbildningen.
 
Det känns riktigt surt eftersom jag verkligen behöver kolla blodtrycket!
Men jag väntar på att bli uppringd av dem nu vid tjugo i tolv så ska jag fråga vad som hände igår egentligen och även boka en ny tid. Imorgon är det en ny föräldrautbildning och den är faktiskt på barnmorskemottagningen så då kanske jag kan få en tid innan utbildningen precis. 
 
Till föräldrautbildningen så var det väl inte direkt något som man inte visste, inte första träffen i alla fall. Vi får se vad utbildningen har att erbjuda imorgon när andra träffen är, sedan är det bara en till. Men det känns ändå skönt att gå på utbildningen för det kan ju finnas något som man vill lära sig och undrar över, eller något riktigt användbart plus att man får träffa andra i samma sits, och vi var en väldigt stor grupp och de flesta var i samma ålder, så det var riktigt roligt!
 
Idag så har vi en rörmokare som springer ut och in här, vi ska få nya blandare i hela lägenheten, han var här för en timme sedan och skulle då åka iväg och handla det han behövde sedan skulle han äta lunch och komma tillbaks, sedan ska alla tre blandare bytas så vi kanske äntligen får ordentligt varmvatten hemma!
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback